Dlaczego specjaliści SEO muszą opanować podpowiedzi: rewolucja ChatGPT
Opanowanie monitów i sztucznej inteligencji jest dla specjalistów SEO kluczem do personalizacji treści i utrzymania kompetencji w branży. Generowanie treści wzrosło wykładniczo w ostatnich latach, a monity stały się niezbędnym narzędziem dla specjalistów SEO. Dzięki tym prostym instrukcjom możliwe jest generowanie artykułów, obrazów, filmów i nie tylko.
W szczególności dla marketerów i profesjonalistów SEO opanowanie korzystania z monitów jest prawdziwym atutem. Dzieje się tak, ponieważ mogą nauczyć sztuczną inteligencję, jak najlepiej stosować się do zaleceń SEO, jednocześnie generując wysokiej jakości treści. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała generowanie treści, umożliwiając dostosowywanie artykułów do stylu pisania, tonu głosu i preferencji każdego użytkownika w oparciu o duże modele językowe.
Obecnie eksperci SEO muszą opanować te narzędzia, aby pozostać konkurencyjnymi w swojej dziedzinie. Krótko mówiąc, opanowanie monitów i sztucznej inteligencji ma kluczowe znaczenie dla specjalistów SEO zajmujących się generowaniem wysokiej jakości treści i przestrzeganiem zaleceń SEO. Dzięki tym narzędziom mogą dostarczać spersonalizowane treści, które są odpowiednie dla ich docelowych odbiorców.
Promptologia, czyli sztuka tworzenia dobrych podpowiedzi
Co to są monity? Są to po prostu słowa, frazy, pytania, słowa kluczowe itp., wprowadzane do narzędzi AI w celu generowania wyników.
Co to jest promptologia? Sztuka tworzenia najskuteczniejszych podpowiedzi, aby osiągnąć zamierzony efekt.
Monity o wygenerowanie tekstu
Po wielu, wielu nieudanych próbach wygenerowania wysokiej jakości tekstu możemy powiedzieć, że rok 2022 jest złotym rokiem generowania tekstu. Chociaż generowanie tekstów nigdy nie było łatwiejsze, zidentyfikowałem główne przeszkody, które napotkasz, oraz ich rozwiązania.

„Mój tekst jest za krótki”
Często rozwiązaniem jest nauczenie sztucznej inteligencji tworzenia struktury dokumentu ze wstępem, podtytułami, jednym lub kilkoma akapitami na podtytuł i wnioskiem. Wydanie DaVinci-text-3 rewolucjonizuje tworzenie długich treści, ponieważ sztuczna inteligencja wie teraz, jak tworzyć długie treści za pomocą prostych instrukcji. Oto podpowiedzi, które działają najlepiej z nową sztuczną inteligencją:
- „Napisz obszerny przewodnik po [temacie]”.
- „Utwórz dogłębną analizę [tematu]”.
- „Wyjaśnij szczegółowo zalety [temat]”.
- „Opisz historię [tematu] i jej wpływ na [pokrewną dziedzinę]”.
- „Tekst jest długi, ale nie podoba mi się powtarzalny styl pisania”.
W takim przypadku będziesz musiał podać AI przykłady swojego stylu pisania i użyć parametrów, które pozwolą zredukować powtórzenia. Najnowsze generacje sztucznej inteligencji potrafią dać bardzo dobre rezultaty.

„Czy tekst jest wyjątkowy?”
To bardzo dobre pytanie, zwłaszcza pod kątem SEO – a po wygenerowaniu tekstu trzeba skorzystać z narzędzi typu Google, gdzie wyszukiwarka szuka fraz ujętych w cudzysłów, aby wykryć, czy wygenerowane frazy są obecne. Nie jest konieczne losowe wybieranie wszystkich fraz oprócz kilku, istnieją również płatne usługi, takie jak Copyscape, aby to zrobić.
„Tekst jest pełen wymyślonych koncepcji”
Czasami sztuczna inteligencja może wymyślać koncepcje, a najlepszym rozwiązaniem jest obniżenie parametru kreatywności. Następnie możesz również użyć reguł biznesowych, aby upewnić się, że wspomniane pojęcia są związane z obszarem Twojej działalności.
„Kto jest właścicielem wygenerowanego tekstu?”
To pytanie pojawia się bardzo często, ale narzędzia do generowania tekstu są bardzo jasne na ten temat: tekst należy do Ciebie.
„Mój tekst nie jest zoptymalizowany pod kątem SEO”
Rzeczywiście, sztuczna inteligencja nigdy nie nauczyła się robić SEO, więc musimy dać jej przykłady i nauczyć ją rodzajów optymalizacji, takich jak:
- Uwzględnij H1, H2, H3.
- Wskaż odpowiednie linki.
- Użyj określonych nazwanych jednostek, takich jak miejsca i osoby.
- Użyj określonych słów kluczowych.
Całkiem możliwe jest generowanie unikalnych tekstów zoptymalizowanych pod kątem SEO.
Monity o wygenerowanie obrazów
Jeśli chodzi o generowanie obrazów, napisałem pełny artykuł na temat SEJ, jak generować obrazy , ale przejdźmy do problemów, które napotkasz.
„Rozdzielczość jest zbyt niska”
Ze względu na koszty generowane obrazy mają niską rozdzielczość. Wiele ekskluzywnych narzędzi pomoże Ci zwiększyć rozdzielczość obrazu generowanego za pomocą sztucznej inteligencji; Polecam to bezpłatne narzędzie .
„Wymiary są za małe lub niedostosowane”
Ponownie, ze względu na koszty, generowane obrazy mają często rozmiar 512 x 512 pikseli. Istnieją dwa główne rozwiązania: Możesz zregenerować obraz podając swoje wymiary. Możesz także skorzystać z techniki outpaintingu, która pozwala dodawać nowe obszary obrazu do obrazu.
„Czy obraz jest wyjątkowy?”
Najlepszym sposobem sprawdzenia wyjątkowości zdjęcia jest skorzystanie ze Zdjęć Google, aby sprawdzić, jak bardzo są do siebie podobne.
„Kto jest właścicielem praw do wizerunku”
Wszystkie narzędzia do generowania obrazów wspominają w swoich TOS, że stajesz się prawowitym właścicielem obrazu. Jeśli poprosisz o skopiowanie stylu artysty, ponieważ dzieło jest nowe, obraz również należy do ciebie.
„Użyłem własnych zdjęć do wygenerowania zdjęć”
W takim przypadku wynik będzie jeszcze bardziej oryginalny i niepowtarzalny. Obecnie istnieje trend polegający na wysyłaniu tuzina swoich zdjęć z bliska, z daleka itp., aby ostatecznie wygenerować nieskończoną liczbę wariacji. Istnieją płatne i bezpłatne narzędzia, a ja polecam korzystanie z myheritage.fr, jeśli chcesz wygenerować obraz siebie w różnych epokach – wynik zależy głównie od jakości i różnorodności przesłanych zdjęć. Teraz, gdy możliwe jest nauczenie sztucznej inteligencji stylu lub unikalnej koncepcji, aby umożliwić projektantom lub artystom wyróżnienie się, oto przykłady stylów, których nauczyliśmy się z istniejących zdjęć:
- Zdjęcia wnętrz domów.
- Ilustracje mody.
- Plakaty koncertowe.
- Okładki książek.
Jak opanować podpowiedzi dotyczące SEO
Testuj i ucz się
Najprostszą techniką jest napisanie monitu, sprawdzenie, co jest z nim nie tak, i zmodyfikowanie go poprzez dodanie lub usunięcie instrukcji, aż do uzyskania najlepszego możliwego wyniku. Technika wcale nie jest skalowalna, ale pozwala zbliżyć się do idealnego rezultatu.

Często nie chodzi o sukces w jednym pokoleniu, ale o zapewnienie, że wyniki będą zawsze o stałej jakości. Będziesz także chciał mieć różne narzędzia, które sprawdzą:
- Błędy ortograficzne i gramatyczne.
- Powtórzenia.
- Zakazane słowa.
- Pokolenia, które są za krótkie.
- Zgodność z wytycznymi SEO.
W niektórych przypadkach konieczne będzie przeprowadzenie ponad 20 kontroli. Pamiętaj, że ten krok może być czasochłonny. Jednak po dopracowaniu go będziesz mieć szablon, którego możesz używać w nieskończoność.
Teraz przedstawię kilka metod, które pozwolą uniknąć metody prób i błędów.
Skorzystaj z szybkiej wyszukiwarki
Najłatwiejszą metodą, a zwłaszcza darmową, jest skorzystanie z szybkiej wyszukiwarki. Są one dostępne dla wszystkich rodzajów treści. Obecnie najbardziej znanym mechanizmem podpowiedzi jest Lexica.art, który umożliwia wyszukiwanie na podstawie słów kluczowych oraz identyfikację i wyodrębnienie podpowiedzi dla obrazu, który Ci się podoba. Wystarczy kliknąć obraz i uzyskać monit, który został użyty do jego wygenerowania. To prawdziwa oszczędność czasu. Oto przykład wykonania tego obrazu za pomocą LexicaArt. Wpisz: „https://lexica.art/?q=maszyna do pisania”. W przypadku monitów tekstowych istnieje kilka inicjatyw, ale bazy danych są dość puste.
Podpowiedź i negatywna zachęta
Weźmy przypadek generowania obrazu. Obraz może zawierać wiele uprzedzeń lub niepożądanych rzeczy, więc równie dobrze możemy go wyeliminować za pomocą negatywnego monitu, który określa wszystko, czego nie chcesz. Pamiętaj, że sztuczna inteligencja musi zrozumieć tę koncepcję, aby móc ją wyeliminować, więc w razie potrzeby będziesz musiał ją nauczyć. Podpowiadanie przeczące polega na określeniu wszystkiego, czego nie chcesz, aby pojawiło się w tekście i obrazie.
Trzeba wiedzieć, że student pisząc esej wie, o czym ma mówić, ale wie też, żeby pewnych rzeczy nie wpisywać, bo mogą one negatywnie wpłynąć na jego ocenę. Lista może zawierać obelgi, żarty, wymyślone elementy itp. Dla ludzi jest to część pamięci doświadczenia, ale dla sztucznej inteligencji konieczne jest dostarczenie instrukcji w tym sensie. OpenAi naprawiło pewne uprzedzenia, na przykład, że wszyscy dyrektorzy generalni byli mężczyznami, a wszystkie pielęgniarki były kobietami.
Monity umożliwiają pisanie, a monity negatywne służą do unikania stronniczości i obraźliwych treści. Najnowsza wersja GPT-3 umożliwia wyświetlanie monitu wskazującego wszystko, co chcesz wygenerować, oraz monitu przeczącego, który wskazuje wszystko, czego chcesz uniknąć – na przykład powtórzenia, krótkie akapity i konkurujące ze sobą słowa kluczowe.
Poproś sztuczną inteligencję o napisanie podpowiedzi i wykonanie SEO
ChatGPT to chatbot oparty na sztucznej inteligencji z OpenAI. Został zaprojektowany, aby zapewnić płynną i naturalną rozmowę, autonomicznie odpowiadając na pytania zadawane przez użytkowników. Ten chatbot może być bardzo przydatny w generowaniu treści , ponieważ może pomóc w tworzeniu treści poprzez automatyczne odpowiadanie na pytania, generowanie pomysłów na tematy blogów lub sugerowanie nagłówków artykułów.
Może być również przydatny do generowania treści dla sieci społecznościowych lub internetowych kampanii marketingowych. Korzystając ze sztucznej inteligencji OpenAI, ten chatbot może udzielać dokładnych i trafnych odpowiedzi, co może być bardzo przydatne dla pisarzy i marketerów, którzy chcą tworzyć wysokiej jakości treści. Dlatego ChatGPT może być użyty do znalezienia podpowiedzi. Ostatnie pytanie dotyczy teraz tego, czy ta sztuczna inteligencja może robić SEO. Przetestowałem to już w tym artykule SEJ , wypełniając quiz SEO, a teraz wykonuje doskonałą robotę! Może nawet stworzyć taki quiz w kilka sekund.
Teraz ChatGPT może zoptymalizować następujące treści, aby uzyskać pozycję w Google dla „elektrycznego podgrzewacza do świec” i wyjaśnić wszystko, czego potrzebujesz krok po kroku. Wynikowe rekomendacje SEO są lepsze niż ostatnio, ale wciąż poniżej poziomu eksperta. W każdym razie postęp poczyniony w ciągu kilku miesięcy jest imponujący.
Wniosek
Teraz masz wszystkie klucze do pisania monitów o jakość w celu generowania treści graficznych i tekstowych. Będziesz musiał zadać sobie pytanie, czy chcesz zbudować lub kupić jedno z wielu narzędzi dostępnych na rynku i jedno z wielu szkoleń. Zapraszam Cię do odkrycia najbardziej zaawansowanych przepływów pracy, które pozwalają na generowanie wysokiej jakości treści na dużą skalę.